همه چیز از بهمن 95 شروع شد.

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

بهبود رتبه سایت

اگر شما نیز در به دست آوردن رتبه های برتر در گوگل مشکل دارید یا بعد از آخرین به روزرسانی گوگل رتبه خود را از دست داده اید می توانید از این راهنما برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل استفاده کنید. مطمئن باشید، با انجام مستمر نکات این مقاله می توانید سایت خود را به صفحه اول نتایج گوگل برسانید. فرقی نمی کند که متتخصص سئو باشید یا به تازگی با موضوع سئو آشنا شده اید، تنها کاری که باید بکنید این است که نکات مهم در این مقاله را به دقت مطالعه کنید و برای بهبود رتبه گوگل خود آنها را به صورت مدام انجام دهید.

بسیاری از مخاطبان ما تواسته اند با استفاده از راهنمایی های کارشنان نوین، جایگاه سایت خود را در گوگل بهبود بخشند. طبیعتاً در مقابل، عده ای هستند که نتوانسته اند به صفحه اول نتایج جستجو گوگل راه پیدا کنند. ما در هر ماه به دقت فاکتورهایی که بر روی موفقیت یا شکست سایت ها در رتبه بندی گوگل تاثیرگذار است را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا افراد نمی توانند به رتبه های بالاتر در گوگل دست پیدا کنند و چگونه می توانند این شرایط را بهبود بخشند.

نکته: به یاد داشته باشید که تمام این 13 مرحله را باید با دقت انجام دهید تا سایت شما بتواند جزو 10 نتیجه اول گوگل قرار بگیرد. انجام ندادن یکی از این مراحل هم می تواند بر رتبه نگرفتن وب سایت شما تاثیر گذار باشد.

فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید

لیستی از کلمات کلیدی هدف خود ایجاد کنید. برای این کار باید بر روی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود، تحقیق کنید و لیستی بزرگ از کلیدواژه های هدف تولید نمایید. برای انجام این کار شما می توانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner یا KWFinder استفاده کنید. این ابزارها نه تنها میزان سخت بودن یک کلمه کلیدی را به شما نشان می دهند، بلکه کلمات کلیدی مرتبطی را نیز به شما معرفی می کنند. اگر در مورد پژوهش کلیدواژه ها تازه کار هستید بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را پیدا کنید

بهبود رتبه گوگل | 13 روش برای بهبود رتبه سایت در گوگل

اکنون باید یک پژوهش رقابتی انجام دهید تا کلیدواژه هایی که می توانید بر رویشان کار کنید را بیابید و بر روی آن ها تمرکز کنید. استفاده از ابزارهای رایگانی مانند Ahrefs می تواند در این مسیر به شما کمک کند. با استفاده از ابزار Ahrefs شما می توانید بفهمید برای اینکه از رقبایتان پیشی بگیرید، به چند عدد بک لینک احتیاج دارید یا اینکه چه نوع بک لینک هایی را نیاز دارید. اگر دلایل پائین بودن رتبه گوگل خود را ندانید، مطمئناً نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید.

این مرحله بسیار مهم و ضروری است زیرا به شما اجازه می دهد کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید و با استفاده از آنها موقعیت تجاری خود را بهبود بخشید. یافتن این کلمات کلیدی نه تنها در سئو و بهینه سازی سایت به شما کمک می کنند، یلکه در تبلیغات گوگل نیز برای شما کارآیی دارند. به عنوان مثال، در نگاه اول ممکن است بخواهید کلمه کلیدی لینک بیلدینگ را هدف قرار دهید اما بعد از پژوهش متوجه خواهید شد که این کلیدواژه بسیار رقابتی است و بهتر است به فکر واژه دیگری باشید که رقابت کمتری دارد.

با انجام چنین تحقیقاتی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. به همین خاطر بهتر است در ابتدا بدانید که برای رقابت با سایر افراد به چه چیزهایی نیاز دارید و باید از چه کلمات کلیدی استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند رتبه خود در گوگل را بهبود ببخشید. به همین خاطر نیازی به صرف هزینه های گزاف نخواهید داشت.

استراتژی لینک بیلدینگ مشخص و دقیقی داشته باشید

همانطور که می دانید داشتن یک استراتژی خوب به معنای به دست آوردن 50% از موفقیت است. انجام فعالیت های مختلف بدون داشتن برنامه ریزی دقیق و مشخص ممکن است به رتبه بندی سایت شما آسیب بزند. اگر از بک لینک ها به شیوه هوشمندانه استفاده شود می تواند رتبه شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

لینک بیلدینگ تدریجی و مستمر داشته باشید

بهبود رتبه گوگل | 13 روش برای بهبود رتبه سایت در گوگل

بعد از اینکه استراتژی لینک بیلدینگ خود را برنامه ریزی کردید، می توانید فرآیند دریافت بک لینک را آغاز کنید. در این مرحله نباید زیاد عجول باشید چرا که باید به دنبال روش های طبیعی در دریافت بک لینک بگردید. فرآیند لینک بیلدینگ شما باید آهسته و به تدریج انجام شود تا گوگل شما را به عنوان اسپم شناسایی نکند. برای اینکه کمپین لینک بیلدینگ شما طبیعی جلوه کند، بهتر است در روز، بیشتر از 5 الی 10 لینک ایجاد نکنید.

دانستن اینکه گوگل، چگونه سایت ها را رتبه بندی می کند بسیار دشوار و در برخی از موارد غیر ممکن است، اما واضح است که برخی از رویکردها می تواند برای گوگل مهم باشد. به عنوان مثال گوگل به خوبی می داند چه سایت هایی از ترافیک تقلبی استفاده می کنند. اگر در این مرحله عجول باشید حتماً به سایت خود آسیب وارد می کنید. در این شرایط بهتر است از ابزارهای مختلفی همچون Automatic Link Building Scheduler استفاده کنید تا مطمئن شوید کمپین شما ظاهر طبیعی دارد. توصیه می شود کمپین خود را با SB Rank (بک لینک شبکه اجتماعی) پایین تر شروع کنید و در عرض یک یا دو ماه بک لینک هایی با رتبه SB بالاتر دریافت نمایید.

بک لینک هایی با انکر تکست و کلمات کلیدی متفاوت به دست آورید

اگر متخصص سئو هستید یا دوست دارید به یک متخصص در این زمینه تبدیل شوید باید در مورد توزیع طبیعی انکر تکست، اطلاعات کافی داشته باشید. اگر دوست ندارید متخصص سئو شوید و فقط به دنبال به دست آوردن رتبه بهتر در نتایج جستجو گوگل هستید پس می توانید از فرمول ساده شده آن استفاده کنید.

برای اینکه گوگل لینک های شما را لینک هایی طبیعی حساب کند، باید 4 قانون ساده زیر را همیشه به خاطر داشته باشید:

  • از انکر تکست های متفاوت و منحصر بفرد در لینک بیلدینگ خود استفاده کنید. برای متال اگر در زمینه طراحی سایت فعالیت دارید و ساکن تهران هستید می توانید به شکل های زیر لینک سازی کنید:
  1. طراحی سایت
  2. طراحی سایت تهران
  3. خدمات طراحی سایت
  4. طراحی سایت آسان
  5. شرکت طراحی سایت
  6. خدمات طراحی سایت
  • 25% از انکرتکست های شما باید شامل آدرس سایت یا حتی حاوی خود URL باشند. به مثال های زیر توجه کنید:
  1. http://www.novin.com
  2. خدمات دیجیتال مارکتینگ با www.novin.com
  3. آموزش سئو و بهینه سازی سایت در www.novin.com
  • 25% از انکرتکست های شما باید شامل نام برند یا نام دامنه سایت شما باشد (همانند مثال بالا).
  • برای اینکه لینک بیلدینگ و تبلیغات شما ظاهری طبیعی داشته باشد، باید همیشه از کلمات کلیدی متفاوت در هر کمپین لینک بیلدینگ استفاده کنید.

این قوانین ساده به شما کمک می کنند رتبه بندی سایت خود را بدون نگرانی در مورد جریمه های گوگل، بهبود ببخشید.

از اثر سینرژی الگوریتم پنگوئن 3.0 استفاده کنید

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که سایت promgirl.com برای بیش از 25000 کلمه کلیدی مختلف در صدر 20 رتبه برتر گوگل بوده است و توانسته است 1500000 بازدید کننده را با 1800 بک لینک دست آورد. اگر 2500 کلیدواژه را بر 1800 لینک تقسیم کنید متوجه خواهید شد که تنها یک بک لینک، 20 رتبه برتر برای 14 کلمه کلیدی را تولید کرده است. این شرایط چگونه به دست می آید؟ چگونه می توان از طریق یک لینک ،14 موقعیت برتر در گوگل به دست آورد؟ این شرایط به نظر باورنکردنی می رسد.

توضیح اثر سینرژی الگوریتم پنگوئن 3.0

بر اساس فرمول توزیع طبیعی انکر تکست، برای آنکه لینک هایی طبیعی ایجاد کنید، انکر تکست باید حاوی آدرس سایت، نام برند، نام دامنه و سایر کلمات کلیدی باشد. این موضوع بدین معناست که اگر سایت شما در حال حاضر بک لینک هایی با آدرس سایت، نام برند یا کمات کلیدی دیگر دارد، پس هر لینکی از این به بعد با کلمات کلیدی استفاده شده در انکر تکست می سازید، می تواند رتبه سایت را به یک باره برای بیشتر کلمات کلیدی بهبود ببخشد.

  • برای تمامی کلمات کلیدی فعلی استفاده شده در بک لینک ها
  • به همراه همه کلمات کلیدی استفاده شده در محتوای سایت
  • به همراه همه کلمات کلیدی Long Tail یا دم دراز

بنابراین اگر می خواهید به چنین نتابج شگفت انگیزی دست یابید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از ترفند همین سایت استفاده کنید:

  • فرمول توزیع طبیعی انکر تکست را دنبال کنید.
  • همیشه تعداد دامنه های ارجاعی سایت خود را افزایش دهید (در این مورد ما لینک های دائمی را پیشنهاد می دهیم).
  • برای اینکه کمپین شما ظاهری طبیعی و موثر داشته باشد باید سایر قوانین موجود در این راهنما را دنبال کنید.

نکته: اثر Synergic تنها زمانی به دست می آید که تمامی قوانین موجود در این راهنما به خوبی اجرا شده باشد.

لینک های خود را با محتوا احاطه کنید

اگر برایتان ممکن بود، لینک های خود را با محتوای غنی از کلیدواژه های مختلف احاطه کنید. لینک هایی که با محتوا احاطه می شوند ظاهر طبیعی تر و بهتری دارند. در غیر اینصورت ظاهر لینک های شما مشکوک خواهد بود و باعث جریمه گوگل می شود. اگر محتوا شما شامل کلمات کلیدی هدفتان باشد، ترافیک بیشتری را به وب سایت شما وارد خواهد کرد.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه تاثیری روی سئوی سایت شما دارد؟حتما بخوانید: الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه تاثیری روی سئوی سایت شما دارد؟

بک لینک های خود را از صفحاتی با رتبه SB مختلف به دست آورید

از آنجایی که پیج رنک گوگل دیگر به روزرسانی نمی شود، می توانید از روش های دیگری مانند رتبه SB برای درک ارزش صفحات خاص استفاده کنید. رنک SB بر اساس ایندکس PA و DA محاسبه می شود. تنوع یکی از نکات کلیدی برای دریافت رتبه بندی بهتر در گوگل محسوب می شود. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که رتبه SB چیست؟ اجازه بدهید به صورت ساده برایتان بیان کنیم.

SB مخفف عبارت Social Blade است. SB بر اساس تعداد اعضای یک کانال (یا شبکه اجتماعی) و تعداد بازدید های آن محاسبه می شد. پس از به راه اندازی این سیستم، مشخص شد که این دو عامل نمی توانند به درستی عملکرد بازدید کنندگان را تشخیص دهد زیرا عده ای می توانستند با اسپم کردن، تعداد بسیار زیادی بازدید به دست آورند.

به منظور جلوگیری از این اتفاق، نحوه محاسبه رتبه SB تغییر پیدا کرد. در حال حاضر اولین فاکتور مهم، اعتبار کانال یا شبکه اجتماعی است. فرض کنید کانال یوتیوب شما دارای 1 میلیون Subscriber است. بنابراین، شبکه شما شبکه ای معتبر محسوب می شود و لینکی که از آن گرفته می شود لینک معتبری است. فاکتورهای مهم بعدی در رنک SB، میانگین بازدید ها و اعتبار دیگر شبکه هایی است که محتوای شما را به اشتراک می گذارند.

بهبود رتبه گوگل | 13 روش برای بهبود رتبه سایت در گوگل

وجود رنک SB بالا یا رنک SB پایین در پروفایل بک لینک به نظر گوگل مشکوک خواهد بود. همچنین زمانی که بک لینک های زیادی از سایتی با رنک SB بالا به دست آید شرایط برای گوگل مشکوک خواهد بود. علاوه بر این، بیشتر لینک های شما باید از رنک Sb صفر و یک باشد تا ظاهر طبیعی در گوگل داشته باشد.  تنها حدود 10% از لینک های شما باید از صفحاتی با رنک SB چهار و بالاتر حاصل شود. اگر محتوای بک لینک شما به این موارد ربطی ندارد، لینک های فعلی خود را حذف نکنید. بهتر است لینک های جدیدی را ایجاد کنید که با شرایط گفته شده منطبق است.

20% از لینک ها باید به صفحات داخلی سایت اشاره کند

80% از لینک هایی که ایجاد می شود باید به صفحه اصلی و 20 درصد از لینک ها به صفحات داخلی اشاره کند. این قانون برای سایت های بزرگی که دارای صفحات متعدد هستند، بسیار مهم است. سایت هایی که بک لینک های اشاره کننده به همه صفحات خود دارند رتبه بندی بهتر و بالاتری در گوگل خواهند داشت. 

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که حدود 20% از بک لینک های شما باید به صفحات داخلی اشاره کنند تا ظاهری طبیعی داشته باشند. به عنوان مثال سایت Seventeen، حدود 17% بک لینک اشاره کننده به صفحات داخلی دارد. در طول پژوهش های انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده اند که درصد بالای بک لینک های اشاره کننده به صفحات داخلی نیز می تواند اثر معکوس داشته باشد. بنابراین بهتر است از قانون گفته شده تبعیت کنید تا لینک هایی بهتر و طبیعی داشته باشید.

سئو On-Page عاملی مهم در بهبود رتبه گوگل

گوگل امروزی شباهتی به سال های پیشین خود ندارد. امروزه تنها بهینه سازی Off-page (مانند لینک بیلدینگ) نمی تواند باعث رتبه بندی بالا در گوگل شود. اصلاً مهم نیست چه تعداد لینک به دست می آورید، اگر بهینه سازی On-Page خوبی نداشته باشید به رتبه های بالاتر دست نخواهید یافت. بالا بردن رتبه سایت در گوگل

بنابراین باید مطمئن شوید که حداقل 50 صفحه با محتوای منحصر بفرد ایجاد می کنید (هر صفحه باید شامل حداقل 500 کلمه باشد، اگر می خواهید سریع تر رتبه خود را ارتقا دهید، بهتر است این عدد را به 1800 کلمه برسانید). هر چقدر در زمینه تولید محتوا فعالیت بیشتری داشته باشید، سریع تر در نتایج جستجوی گوگل پیشرفت می کنید.

تولید محتوای آموزنده برای افراد بسیار مفید است و می تواند باعث افزایش رتبه بندی بهتر در گوگل شود. سعی کنید محتوایی مرتبط و ارزشمند برای مخاطبان خود تولید کنید و در فواصل زمانی معین، وبلاگ خود را به روزرسانی نمایید. از شر محتوای تکراری یا محتوایی که قبلاً در سایت های دیگر منتشر شده است خلاص شوید. برای انجام این کار می توانید از فایل Robots.txt استفاده کنید. بعد از به روزرسانی پاندا 3.6، باید  محتوای تکراری را از سایت خود حذف کنید. به کیفیت محتوای خود توجه ویژه ای داشته باشید. نقشه سایتخود را ایجاد کنید و برای کلمات کلیدی هدف محتوایی منحصر بفردی ایجاد کنید.

5 اشتباه زیر را مرتکب نشوید

بیشتر افراد کمپین لینک بیلدینگ خود را به خاطر ناکارآمد بودن آن متوقف می کنند اما حقیقت این است که در بیشتر موارد کمپین به خاطر موارد زیر کارساز و مفید نیست:

  • تعداد لینک های تهیه شده برای به دست آوردن رتبه های برتر در گوگل کافی نیست. از ابزارهای مختلف برای شناسایی تعداد لینک های خود استفاده کنید و مطمئن شوید قبل از آغاز کمپین تعداد لینک کافی در دست دارید. توصیه می کنیم دست از خرید لینک بردارید و از طریق تولید محتوا، لینک سازی خود را تقویت کنید.
  • لینک های تهیه شده (خریداری شده!) شما تنها به مدت سه ماه دوام دارد. در این شرایط، نتیجه خاصی را مشاهده نخواهید کرد زیرا گوگل این لینک ها را نادیده می گیرد.
  • با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs و Ranksignals می توانید لینک بیلدینگ خود را تقویت کنید. سعی کنید برای وب سایت خود لینک هایی طبیعی ایجاد کنید تا به گوگل پنالتی دچار نشوید.
  • اگر برای سایت خود لینک های جدید ساخته اید اما سایت شما ترافیک کمی دارد، تاثیر خوبی در گوگل نخواهید داشت. این لینک ها نمی توانند در هیچ جایی ظاهر شوند، بنابراین زمانی که گوگل ترافیکی را مشاهده نمی کند، لینک های موجود را به عنوان لینک های غیر طبیعی در نظر می گیرد. مطمئن شوید که به همراه افزایش بک لینک ها، ترافیک سایت خود را نیز افزایش می دهید.
  • گوگل الگوریتم های خود را توسعه داده است و از فشار روانی استفاده می کند. زمانی که بک لینک جدیدی دریافت می کنید در ابتدا رتبه سایت افت پیدا می کند و بعد از زمان مشخصی دوباره به حالت اول بر می گردد و رتبه بالاتری به دست می آید.

استراتژی لینک بیلدینگ خود را نیمه کاره رها نکنید

لینک بیلدینگ را نیمه کاره رها نکنید

یکی از رایج ترین و مضرترین اشتباهاتی که در حوزه سئو انجام می شود، این است که افراد کمپین لینک بیلدینگ خود را قبل از دستیابی به نتایج قابل توجه متوقف می کنند. همانطور که می دانید سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است. شما نمی توانید امروز 10 لینک بخرید و توقع داشته باشید فردا نتیجه آن را مشاهده کنید. حتی اگر چنین اتفاقی بیفتد باز هم سئو یک فعالیت طولانی مدت محسوب می شود و باید برنامه مناسبی برای آن وجود داشته باشد.

به همین خاطر باید استراتژی لینک بیلدینگ خود را کامل کنید. در سئو، نتیجه فعالیت های خود را با چند ماه تاخیر مشاهده خواهید کرد. اگر در حال حاضر کاری را انجام می دهید، نتیجه آن را چند ماه بعد می بینید. به خاطر داشته باشید که رتبه بندی سایت شما ممکن است افت کند. این موضوع به خاطر الگوریتم های جدید گوگل است. پس نگران نباشید و به راه خود ادامه دهید تا به رتبه های بالاتر دست پیدا کنید.

نتایج را پیگیری کنید و سه چیز را به خاطر بسپارید

  • باید انتظار داشته باشید که کمپین لینک بیلدینگ رتبه شما را بهبود ببخشد. در این شرایط نمی توانید انتظار افزایش ترافیک را داشته باشید.
  • باید به طور خودکار تغییرات رتبه بندی سایت خود را با استفاده از ابزارهای موجود پیگیری کنید.
  • برنامه لینک بیلدینگ خود را تا زمانی که به نتایج دلخواه نرسیده اید ادامه دهید. انجام این نکته بسیار مهم است، پس باید همیشه به آن توجه داشته باشید. نمی توانید انتظار داشته باشید نتایج مرتبط با سئو در عرض یک شب ایجاد شود. برای دریافت نتایج دلخواه باید زمان و انرژی کافی صرف کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد دید خوبی نسبت به مسئله آموزش سئو و بهبود رتبه گوگل را در اختیار شما قرار دهد. خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت سوالی دارید می توانید آن را با از ما بپرسید. کارشناسان نوین در کوتاه ترین زمان، در قالب یک دیدگاه یا مقاله به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

منبع

۲۴ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۱۲ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

استراتژی استارتاپ

 / در دیجیتال مارکتینگوبلاگ / توسط 
آخرین زمان ویرایش:

۵۱ نوع استراتژی بازاریابی مخصوص استارتاپ ها (قسمت سوم)

در قسمت اول و قسمت دوم از این پست ۳۴ استراتژی بازاریابی را توضیح دادیم و در این پست با ۱۷ استراتژی بازاریابی دیگر نیز آشنا خواهیم شد.

 

۳۵٫ بازاریابی مشوقی یا ترویجی Promotional Marketing

بازاریابی مشوقی یک استراتژی بازاریابی معین شده برای برانگیزش یک مشتری جهت اقدام در قبال یک تصمیم خرید است. بازاریابی تبلیغاتی فنی است که شامل مشوق‌های مختلفی جهت خرید می‌شود از جمله:

  • رقابت‌ها: همه‌ی ما از بردن رایگانِ چیزی خوشحال می‌شویم. رقابت‌ها وسیله‌ی بازاریابی جذابی را برای کسب و کارهای کوچک جهت تحصیل مشتریان جدید و خلق آگاهی ارائه می‌دهند.
  • کوپن‌ها: بر اساس CMS، یک عامل پردازش کوپن پیشرو، بازاریاب‌ها ۳۰۲ میلیارد کوپن در ۲۰۰۷ صادر کردند، که افزایشی ۶ درصدی نسبت به سال قبل داشته است. بر اساسِ شورای کوپنِ موسسه‌ی بازاریابی تبلیغاتی (PMA) بیش از ۷۶% جمعیت از کوپن‌ها استفاده می‌کنند. کوپن‌ها هنوز کار می‌کنند و یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه را برای کسب و کارهای کوچک فراهم می‌کنند.
  • نمونه برداری: پیش از خرید امتحان کنید. محصول بیرون دادن ممکن است به لحاظ سود محدود‌کننده به نظر برسد، اما توجه داشته باشید که چگونه یک سلیقه‌ی کوچک به مشتریان دادن می‌تواند به یک خرید بزرگ بینجامد. سوپرمارکت‌های Publix نمونه‌هایی از پایِ لیموی کلیدی جایزه‌دارشان را به اشتراک می‌گذارند نه به خاطر این‌که آدم‌ها کیفیت پای را زیر سوال می‌برند بلکه به خاطر آن که کاری کنند مشتریان بیشتر خرید کنند.

۳۶٫ بازاریابی کمینی  Ambush Marketing

تبلیغ‌کننده از این استراتژی بازاریابی برای ارتباط برقرار کردن با رویدادها و برندهای مشخص بدون پرداخت حق‌الزحمه‌های حمایت مالی استفاده می‌کند. این استراتژی به کسب و کار اجازه می‌دهد این رویدادها را سرمایه‌ای کند یا حقوق مالکانه‌ی برندِ کسب و کار دیگر را بیشینه کند، که اثر بالقوه‌ی کم کردنِ ارزش رویداد اصلی را دارد.

۳۷٫بازاریابی کسب و کار به مصرف‌کننده B۲C Marketing

هدف نهایی بازاریابی B۲C(بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده) آن است که خرید روندگان را تا آن‌جا که ممکن است به شدت و به طور مداوم به خریدار تبدیل کند. بازاریابان کسب و کار به مصرف کننده، فعالیت‌های بازاریابی مثل کوپن‌ها، نمایشگاه‌ها، نمای مغازه‌ها(هم واقعی و هم آنلاین) و تلاش‌های خاصی را به کار می‌گیرند تا بازار هدف را به خرید ترغیب کنند. کمپین‌های بازاریابی کسب و کار به مصرف‌کننده روی یک تراکنش متمرکز هستند، به لحاظ دوره‌ی زمانی کوتاه‌تر هستند، و نیاز دارند که بلافاصله علاقه‌ی مشتریان را به خود جلب کنند. این کمپین‌ها اغلب معاملات، تخفیف‌ها، یا اسنادی را ارائه می‌دهند که می‌توانند هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه استفاده شوند.

۳۸٫ بازاریابی ابری Cloud Marketing

در این نوع جدید بازاریابی، تمام منابع و دارایی‌های بازاریابی به صورت آنلاین درآورده می‌شوند تا مصرف کنندگان(یا وابستگان) بتوانند آنها را توسعه دهند، جرح و تعدیل کنند، استفاده کنند، و به اشتراک بگذارند. Amazon.com را در نظر بگیرید که چگونه کاری می‌کند تا مشتریان کتاب‌ها، فیلم‌ها، و نمایش‌های تلویزیونی دیجیتالی را از یک کتابخانه دیجیتال بخرند که در حساب آنلاین مشتری یا در ابزار دیجیتالی آنها مثل Kindle Fire قابل دسترسی است.

 

۳۹. بازاریابی موبایلی Mobile Marketing

بازاریابی در یا با یک ابزار موبایلی، مثل گوشی‌های هوشمند. بازاریابی موبایلی می‌تواند برای مشتریان زمان و محل حساس، اطلاعات شخصی شده فراهم کند که کالاها، خدمات و ایده‌ها را ارتقاء می‌بخشد. در این‌جا یک نمونه‌ی اخیر از بازاریابی موبایلی عملی وجود دارد.

 

۴۰. بازاریابی هم پیمانی Alliance Marketing

یک سرمایه‌گذاری مشاعی بین دو یا چند کسب و کار شکل می‌گیرد تا در تلاش برای تبلیغات و فروش کالاها و خدمات منابع را به خدمت بگیرند.

 

۴۱. بازاریابی معکوس Reverse Marketing

در بازاریابی معکوس، ایده این است که کاری کنیم تا مشتری کسب و کار را دنبال کند به جای آن‌که بازاریابان به دنبال مشتری بروند. معمولا، این کار از طریق روش‌های سنتی تبلیغات صورت می‌پذیرد، مانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات مجله‌‌های چاپی، و رسانه‌های آنلاین. در حالی که بازاریابی سنتی اساسا به یافتن مجموعه‌ی درستی از مشتریان توسط فروشنده و هدف قرار دادن آنها می‌پردازد، بازاریابی معکوس بر نزدیک شدن مشتریان بر فروشندگان بالقوه که ممکن است بتوانند محصول مطلوب را ارئه دهند تمرکز دارد.

در ۲۰۰۴، Dove کمپین داو برای زیبایی واقعی را با تمرکز بر زیبایی طبیعی زنان به جای تبلیغ کردن محصولاتشان به راه انداخت. این کمپین باعث شد فروش‌شان تا بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش یابد و باعث شد که داو برندش را حول و حوش این استراتژی بازآفرینی کند. هرچند این کمپین موفقیت‌آمیز بود، اما به دلیل آن‌چه مردم به عنوان یک تبلیغات با یک پیام متناقض می‌دیدند باعث بحث و جدل‌های بسیاری شد.

 

۴۲. بازاریابی تلفنی Telemarketing

می‌دانم به چه چیزی فکر می‌کنید، شما از بازاریابان تلفنی نفرت دارید. در این احساس شما تنها نیستید. با وجود این، بازاریابی تلفنی می‌تواند بخش مهمی از فروش محصولات‌تان به مشتریان را در بر بگیرد و نباید از آن غفلت شود چرا که بسیاری از شرکت‌ها برای ارتباط با مشتریان به آن تکیه می‌کنند.

بازاریابی تلفنی(که گاهی با عنوان فروش داخلی، یا فروش تلفنی در بریتانیا و ایرلند شناخته می‌شود) روشی از بازاریابی مستقیم است که در آن یک فروشنده مشتریان آتی را به خرید محصولات و خدمات ترغیب می‌کند، یا از طریق تلفن یا از طریق یک ملاقات کنفرانسی رو در رو یا اینترنتی که در طول مکالمه برنامه‌ریزی شده است. بازاریابی تلفنی همچنین می‌تواند شامل صداهای فروشندگان از قبل ضبط شده باشد که برنامه‌ریزی شده است از طریق تلفن یا شماره‌گیری خودکار پخش شود. بازاریابی تلفنی در سال‌های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است چرا که توسط بسیاری به عنوان یک کار آزارنده تلقی شده است.

 

۴۳. بازاریابی نمونه‌ی رایگان Free Sample Marketing

بر خلاف بازاریابی اشانتیون، این بازاریابی به بازاریابی تکمیلی بستگی ندارد، بلکه شامل ارائه‌ی یک نمونه‌ی رایگان از محصول می‌شود برای تاثیرگذاری بر مشتری جهت انجام خرید.

 

۴۴٫ بازاریابی نامه‌ی مستقیم Direct Mail Marketing

قالبی از تبلیغات که منافی با کانال‌های ارتباطی است (صرفا تعاملات انسانی را قبول دارند و بس) به کسب و کارها و سازمان‌های غیرانتفاعی اجازه می‌دهد مستقیما با مشتری ارتباط برقرار کند، با فنون تبلیغاتی که می‌تواند شامل پیام متنی، ایمیل، وب‌گاه‌های مصرف‌کننده‌ی تعاملی، تبلیغات نمایش آنلاین، فیلترها، توزیع کاتالوگ، نامه‌های تبلیغاتی، و تبلیغات بیرونی باشد. پیام‌های بازاریابی مستقیم بر تمرکز روی مشتری، داده‌ها، و پاسخگویی تاکید دارد. مشخصه‌هایی که بازاریابی مستقیم را متمایز می‌کند عبارتند از:

  • پیام‌های بازاریابی مستقیما به نشانی مشتری(ها) فرستاده می‌شوند. بازاریابی مستقیم بر توانایی نشان قرار دادن اعضای بازار هدف تکیه دارد. نشانی‌پذیری به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شود از جمله نشانی پست الکترونیک، شماره‌های موبایل، کوکی‌های مرورگر وب، شماره‌ی دورنگار، و نشانی‌های پستی.
  • بازاریابی مستقیم به دنبال برانگیختن یک “فراخوانی اقدامِ” مشخص است. به عنوان مثال، یک تبلیغ ممکن است از مشتریان آتی بخواهد تا به یک شماره تلفن رایگان زنگ بزنند یا روی یک لینک برای ورود به وب‌گاه کلیک کنند.
  • مهاجرت به کشوری دیگر همیشه یک چالش است، اما مهاجرت به همراه یک کودک دلهره‌ی بیش‌تری ایجاد می‌کند. از یافتن مدرسه و خدمات مراقبت از کودک گرفته تا فعالیت‌های تفریحی و امکانات بهداشتی درمانی، والدین باید قبل از تغییر کشور محل زندگی‌شان ۲ بار فکر کنند. چه برای کار به خارج فرستاده می‌شوید، چه به دنبال یک ماجراجویی جدید برای خودتان و خانواده‌تان هستید، مهم است که نیازهای عزیزان‌تان، و هم‌چنین نیازهای خودتان را مد نظر قرار دهید. نظرسنجی اخیر اکسپت اینسایدر  برترین کشورهای دنیا را مشخص کرده‌است که شاید بخواهید برای مهاجرت به خارج از کشور به همراه خانواده، به آنها فکر کنید.
  • بازاریابی مستقیم از طریق کسب و کارهایی با اندازه‌‌های مختلف انجام می‌شود- از کوچک‌ترین استارت‌آپ‌ها تا رهبران حاضر در Fortune ۵۰۰. یک کمپین تبلیغاتی مستقیم خوب اجرا شده می‌تواند بازده مثبتی بر سرمایه‌گذاری از طریق نشان دادن تعداد مشتریان بالقوه‌ای که به یک فراخوانِ اقدامِ روشن پاسخ دادند ثبت کند. تبلیغات عمومی به نفع پیام‌هایی که سعی می‌کنند آگاهی عاطفی مشتری بالقوه را بسازند یا به نفع تعامل با یک برند از فراخوان اقدام اجتناب می‌کند. حتی تبلیغات عمومی خوب طراحی شده به ندرت می‌توانند تاثیرشان بر حد سودآوری سازمان را اثبات کنند.

۴۵٫ بازاریابی پایگاه داده‌ها Database Marketing

بازاریابی پایگاه داده‌ها شکلی از بازاریابی مستقیم است با استفاده از پایگا‌ه‌های داده‌های مشتریان یا مشتریان بالقوه جهت تولید پیام‌های شخصی‌سازی شده به منظور تبلیغ یک محصول یا خدمت با مقاصد بازاریابی. شیوه‌ی ارتباط می‌تواند هر رسانه‌ی نشانی‌پذیری باشد، مثلِ شیوه‌ی بازاریابی مستقیم. تمایز میان بازاریابی مستقیم و بازاریابی پایگاه داده‌ها در اصل از توجه معطوف به تحلیل داده‌ها نشات می‌گیرد. بازاریابی پایگاه داده‌ها بر استفاده از فنون آماری برای توسعه‌ی مدل‌های رفتار مشتری تاکید می‌کند که بعدا برای انتخاب مشتریان جهت برقراری ارتباط استفاده می‌شود. در نتیجه، بازاریابان پایگاه داده‌ها همچنین مایل هستند مصرف‌کنندگان سفت و سختِ انبارهای داده‌ها باشند، چون داشتن میزان داده‌های بیشتر درباره‌ی مشتریان این احتمال را افزایش می‌دهد که یک مدل دقیق‌تر بتوان ساخت.

دو نوع اصلی پایگاه داده‌های بازاریابی وجود دارد: (۱) پایگاه داده‌های مصرف‌کننده (۲) پایگاه داده‌های کسب و کار. پایگاه داده‌های مصرف‌کننده در درجه‌ی اول با شرکت‌هایی درگیر هستند که به مشتریان (کالا یا خدمات) می‌فروشند، که اغلب به اختصار با (B۲C) یا BtoC [کسب و کار به مصرف کننده] نشان داده می‌شوند. پایگاه‌ داده‌های بازاریابی کسب و کار اغلب در اطلاعاتی که می‌توانند فراهم کنند بسیار پیشرفته‌تر هستند. این اساسا به خاطر این است که پایگاه داده‌های کسب و کار به قانون‌های یکسانی مثل پایگاه‌ داده‌های مصرف‌کننده محدود نیستند.

 

۴۶٫ بازاریابی شخصی سازی Personalized Marketing

بازاریابی شخصی سازی(همچنین گاهی بازاریابی یک به یک نامیده می‌شود) یک شکل مفرط از تمایز محصول است. در صورتی که تمایز محصول سعی می‌کند یک محصول را از محصول رقیب تمیز دهد، شخصی‌سازی سعی می‌کند یک محصول منحصربفرد برای ارائه به هر مشتری درست کند. Nike ID  یک برند محبوب است که یک کسب و کار قوی حول مفهوم بازاریابی شخصی‌سازی توسعه‌ داده است.

۴۷٫ بازاریابی مشارکتی Affinity Marketing

با هم‌پیمان شدن با برندهایی که شما را کامل می‌کنند، شراکت‌های استراتژیکی ایجاد کنید که برای هر دو طرف سودمند است. این نوع تحت عنوان بازاریابی مشارکتی نیز شناخته می‌شود، با این استراتژی، یک برند تولید فروش می‌کند در حالی که برند دیگر مشتریان جدید ایجاد می‌کند و آگاهی از برند را شکل می‌دهد.

۴۸٫ بازاریابی فرقه ای-فرهنگی Cult-tural Marketing

گزاره‌ی بازاریابی قومی بر این مفهوم برتری دارد که یک روش برای تبدیل(بله! تبدیل! ) مصرف‌کنندگان استفاده از تمایلات رفتاری انسانی بی‌انتها است که در فرقه‌های مذهبی یافت می‌شوند. بازاریابی فرقه‌ای یک نقطه‌ی روشن در فهرست نوظهورِ الگوهای بازاریابی است، که اصول علمی-اجتماعی بی‌انتها را به روشی قدرتمندانه به کار می‌بندد. بگذارید به فهرست شعارهای بازاریابی نوظهور، اصطلاح فرقه(cult) را بیفزائیم.

۴۹٫ بازاریابی انسانی Humanistic Marketing

نیازهای انسانی “حالتی از احساس محرومیت” هستند. انسان‌ها بین نیازهای جسمانی(غذا، سرپناه، امنیت، پوشاک)، نیازهای اجتماعی(تعلق و عاطفه) و نیازهای فردی(دانش، خود بیانگری) تفاوت قائل می‌شوند. نیازها مجموعه‌ی نسبتا محدودی از حالات احساس محرومیت غیر فرهنگی هستند.

 

۵۰. بازاریابی چریکی Guerrilla Marketing

روش‌های پایه‌ای، غیرسنتی، و کم بودجه که شامل خلاقیت، جمعیت کثیری از آدم‌ها، و عنصر غافلگیری برای بازاریابی یا تبلیغ یک محصول، خدمت، برند، رویداد، یا شروع جدید می‌شود.

 

۵۱. بازاریابی برند پسند Brand Lover Marketing

آخرین نوع از انواع استراتژی های بازاریابی عبارت از بازاریابی برند پسند است. بازاریابی برند پسند یک مفهوم بازاریابی است که قرار است جایگزینِ ایده‌ی بازاریابی سنتی برند شود. برندها قدرت خود را از دست می‌دهند و عاشقان برند آن چیزی است که برای نجات برندها نیاز است. اما چه چیزی نوعی وفاداری را ایجاد می‌کند که از دنبال دلیل بودن فراتر برود؟ چه چیزی یک برند واقعا بزرگ را برجسته می‌کند؟ عاشقان برند، به برندها زندگی می‌بخشند. برای آن که یک برند خود را تا دسته‌ی “برند قومی” بالا بکشد، مجبور است در حالی که احساسات قوی دوست داشتن را برای مشتریانش به بار می‌آورد به مشتریانش احساس تعلق ببخشد. خلقِ وفاداری فراتر از جست‌وجوی دلیل، مستلزم ارتباطات عاطفی است که بالاترین سطوح دوست داشتن و حس تعلق را برای برندتان ایجاد می‌کند.

 طراحی استراتژی بازاریابی برای استارتاپ ها

منبع : cultbranding

منبع

۱۹ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کال تو اکشن

CTA یا کال تو اکشن چیست؟ - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

CTA یا کال تو اکشن چیست؟ – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

CTA یا کال تو اکشن یک اصطلاح بازاریابی است که به طور گسترده در تبلیغات و فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد و به هر وسیله‌ای که برای تسریع واکنش فوری یا تشویق فروش فوری مشتریان طراحی شده‌است گفته می شود . CTA یا کال تو اکشن اغلب به استفاده از کلمات یا عباراتی اطلاق می‌شود که می‌توانند در متون فروش، پیام‌های تبلیغاتی و یا صفحات وب گنجانده شوند که توجه بازدید کنندگان را به بخش خاصی جلب کندو یا آنها را تشویق به اقدام و واکنش سریع نماید. جهت آشنایی بیشتر با CTA یا کال تو اکشن ادامه مطلب را در بلاگ سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش مطالعه فرمایید.

CTA یا کال تو اکشن یک دستورالعمل برای مخاطبان است که برای تحریک کاربرای ، معمولا با استفاده از فعل ضروری مانند تماس بگیرید، اطلاعات بیشتر ویا بازدید از فروشگاه همراه است. انواع دیگر CTA یا کال تو اکشن ممکن است به مشتریان دلایل قوی برای خرید سریع یک محصول مانند یک پیشنهاد که فقط برای مدت زمان محدود در دسترس باشد (به عنوان مثال: این پیشنهاد به زودی منقضی می شود ویا موجودی محدود است ) و یا یک شرط ویژه و خاص که معمولا با آن همراه است  (به عنوان مثال: سفارش تا قبل از نیمه شب به همراه هدیه رایگان خواهد بود و یا به اولین سفارش ۵۰ درصد تخفیف تعلق خواهد گرفت).

هدف CTA یا کال تو اکشن این است که مصرف کنندگان را به دلایل قانع کننده و به سرعت برای خرید و یا مقصد مشخص هدایت نماید. یک CTA یا کال تو اکشن می تواند یک درخواست ساده و غیرمستقیم مانند “انتخاب یک رنگ” یا “تماشای این ویدیو” و یا اینکه یک درخواست بسیار سخت تر باشد.

در ساخت سایت ، CTA یا کال تو اکشن ممکن است یک بنر، دکمه یا شکل گرافیکی یا متن در یک وب سایت باشد که به کاربر اجازه می دهد روی آن کلیک کند و یک مسیر را ادامه دهد. این بخش مهمی از بازاریابی مجازی است که به طور فعال در تلاش است تا یک کاربر را به یک مشتری تبدیل کند.

چند نمونه استفاده از CTA یا کال تو اکشن

چند مثال استفاده از cta یا کال تو اکشن - سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

چند مثال استفاده از cta یا کال تو اکشن – سایت ساز و فروشگاه ساز پوپش

یک CTA یا کال تو اکشن می‌تواند به هر سوال یا درخواستی که شما برای یک کاربر در سایت ایجاد می‌کنید اشاره کند، بنابراین CTA یا کال تو اکشن بسته به زمینه و یا محتوا ، می‌تواند اشکال مختلفی را به خود اختصاص دهد.

برای مثال، در یک وبلاگ ممکن است شبیه موارد زیر باشد:

  • مقالات بیشتر را بخوانید
  • ادامه مطلب را مطالعه نمایید.
  • عضویت در خبرنامه
  • حمایت از ما
  • اشتراک در رسانه های اجتماعی

و یا در یک سایت فروشگاهی شامل موارد زیر شود

  • سبد خرید
  • افزودن به سبد خرید
  • پیگیری
  • تکمیل خرید
  • ثبت نام
  • ورود به حساب کاربری

در هر صورت، CTA یا کال تو اکشن ها در صفحه به کاربر می گویند که چه اقداماتی برای ادامه تعامل با سایت و حرکت به سمت جلو و یا سریعتر کردن مراحل انجام دهد.

خصوصیات CTA یا کال تو اکشن

اگر قصد دارید در ساخت سایت خود از CTA یا کال تو اکشن استفاده کنید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

  • مستقیم باشد:  CTA یا کال تو اکشن باید مستقیم و دقیق باشد و به بازدید کنندگان خود بگوید که چه کاری را می خواهد انجام دهد و دقیقا همان کار را انجام دهد.
  • رنگ مناسب : یک دکمه رنگارنگ که متفاوت از رنگ صفحه است، یک استراتژی خوب برای توجه کاربر است.
  • طراحی خوب : طراحی CTA یا کال تو اکشن باید به گونه ای باشد که آن را در صفحه برجسته و شاخص نماید.
  • به وضوح دیده شود : از آنجا که CTA یا کال تو اکشن باید بیشترین توجه را بر روی صفحه داشته باشد، اندازه قلم باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا توجه را به خود جلب نماید  طراحی کال تو اکشن
  • کوتاه در طول: یک CTA یا کال تو اکشن باید یک عبارت کوتاه، نه یک جمله باشد. اکثر آنها بیش از پنج کلمه نیستند.
۱۴ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نام گذاری برند

اصول، اهمیت و نحوه انتخاب نام برای یک برند

اصول و اهمیت نامگذاری برند

انتخاب نام برند یا نامگذاری برند یکی از مهم ترین مراحل در طراحی هویت یک برند است، چرا که اغلب، نقش اصلی را در میان عناصر اصلی برندینگ و جایگاه سازی (Positioning) را بازی می­کند و تداعیات ذهنی قدرتمندی را در زمینه­ ی محصول یا خدمات  به صورت فشرده، مختصر و مفید ارائه می دهد.
نام­ها جزو مؤثرترین ابزارهای ارتباط برند با مخاطبان به شمار می­ آیند. آگهی­ های تبلیغاتی معمولاً حداکثر به مدت پنجاه ثانیه نمایش داده می­شوند، در حالی که مشتریان به سادگی تنها در مدت چند ثانیه نام برند را مورد توجه قرار می­دهند و مفهوم آن را در ذهن ثبت می­ کنند یا آن را به حافظه­ ی خود می­ سپارند.

فرآیند انتخاب نام یا نامگذاری برند بر اساس اندیشه و دستاوردهای تحقیقات بازار با هدف تاثیرگذاری بر مشتریان هدف انتخاب می شود. نامگذاری برند قسمت حیاتی فرآیند مدیریت برند است و مواردی از قبیل جایگاه یابی، طرح و نشان، بسته بندی و سایر ویژگی های سازمانی را تحت تاثیر قرار می دهد.

از آنجا که نام برند در ذهن مصرف­ کنندگان وابستگی بسیار زیادی با نوع محصولات یا خدمات دارد، تغییر نام برند برای بازاریابان بسیار دشوار است. به همین دلیل، قبل از نامگذاری برند، باید نام برند مورد مطالعه و بررسی عمیق قرار گیرد. دیگر زمان آن نیست که مانند کارخانه های سوهان قم نام برند محصولات خود را بر اساس نام خانوادگی یا پدران و برادران تعیین کنیم.

در دنیای سوهان می توانیم صدها نمونه از نامگذاری های غیر اصولی یک محصول یا برند را شاهد باشیم، نام هایی که شاید هیچ وقت توانایی برند شدن را هم نداشته باشند!
در دنیای سوهان می توانیم صدها نمونه از نامگذاری های غیر اصولی یک محصول یا برند را شاهد باشیم، نام هایی که شاید هیچ وقت توانایی برند شدن را هم نداشته باشند!

انتخاب نام مناسب برای یک برند تا چه حد دشوار است؟ به اعتقاد Ira Bachrach ، یکی از شناخته شده­ ترین مشاوران حوزه­ ی بازاریابی و مدیر شرکت مشاوره­ای Name Lab  اگرچه بیش از 140 هزار واژه در زبان انگلیسی وجود دارد، اما هر فرد آمریکایی به طور متوسط تنها با بیست هزار کلمه آشناست. به همین دلیل، شرکت مشاوره­ ی برندسازی Name Lab با انتخاب نام­ ها از میان هفت هزار واژه­ ی پر کاربرد در بیشتر برنامه ­های تلویزیونی و آگهی­ های تبلیغاتی، تلاش می­کند تا از انتخاب نام­ های نامناسب برای برندها بپرهیزد. اگرچه ممکن است به نظر برسد که ترکیب هفت هزار واژه، گزینه­ های بسیار زیادی را پیش روی فرد قرار می­دهد، اما از آنجا که همه ساله ده­ها هزار برند جدید ثبت می­شوند و به عنوان علائم تجاری مورد پشتیبانی ­های قانونی قرار می­گیرند، انتخاب نام­های مناسب روز به روز دشوارتر می­ شود. به همین دلیل، انتخاب نام رضایت بخش برای یک محصول جدید می­تواند فرآیندی دشوار و آزاردهنده باشد. بسیاری از مدیران پس از آگاهی از این نکته که نام­ های تجاری مورد نظر آن­ها قبلاً ثبت شده­ اند و به لحاظ حقوقی غیر قابل استفاده هستند، احساس می­کنند؛ تمامی گزینه­ ها مناسب، قبلاً انتخاب شده­ اند!؟!

دشواری نامگذاری برند، شگفت­ انگیز نیست. شاید هر پدر و مادری درک کند که تا حد انتخاب نام برای فرزند دشوار است و همه ساله هزاران نوزاد روزهای متمادی بدون نام به سر می­برند، زیرا والدین آن­ها نتوانسته­ اند در مورد نام مناسب تصمیم بگیرند یا به توافق برسند. به ندرت پیش می­ آید که انتخاب نام برای یک محصول به سادگی انتخاب برند «Taurus» برای اتومبیل­های Ford باشد. Taurus ، کد مورد استفاده­ ی طراحان هنگام فرایند طراحی جزئیات این خودرو بود، زیرا مهندس ارشد و مدیر تولید این محصول هر دو در برج ثور به دنیا آمده بودند. تحقیقات بعدی نشان داد این نام به صورت اتفاقی ویژگی­های مثبت و مناسبی را در ذهن مشتری ­ها تداعی می­ کند و زمانی که به عنوان نام  برند یک خودرو انتخاب شد، و شرکت Ford از هزاران دلار برای انجام تحقیقات و مشاوره­ ی  نام گذاری برند خود رهایی یافت.

طبقه بندی نام ­ها از دیدگاه موسسه بین المللی برندینگ Landor :

  • تشریحی: تشریح کننده­ ی کارکردها و نقش محصول یا خدمت هستند. چنین نام­ هایی معمولاً غیر قابل ثبت هستند. نظیر: Singapor Air Liner و  Global Crossing .
  • پیشنهادی: این نام­ها مزیت محصول یا خدمت را به مشتری یادآوری می­ کنند. نظیر march FIRST و Agilent Technologies .
  • ترکیبی: ترکیبی از دو یا چند واژه­ی گاهی نامرتبط و غیر منتظره برای مشتری. نمونه­ی آن RedHat است.
  • کلاسیک: برگرفته از ریشه­ های لاتین، یونانی یا سانسکریت، نظیر Meritor
  • اختیاری: واژه­های واقعی بدون هیچ نوع ارتباط معنایی روشن، نظیر Apple
  • تخیلی: واژه­ های ابداعی بدون بهره­ گیری از معنایی روشن و واضح، نظیر Avanade

نکات راهنما در انتخاب نام برند (Brand) :

انتخاب نام برند برای یک محصول یا خدمت جدید، ترکیبی از هنر و علم است.

دسته بندی بالا نشان دهنده­ ی انواع مختلف نگرش جهت انتخاب نام­ برای برند است. نام همچون سایر عناصر برند باید براساس شش معیار اصلی انتخاب شود.
معیار های اصلی انتخاب نام یک برند عبارتند از:

  • قابل نگارش به سایر زبانها
  • بیانگر امتیازات محصول
  • راحتی در تلفظ
  • مختصر و مفید
  • متمایز
  • قانونی و قابل ثبت بودن آن نام

 

مهم ترین معیارهای لازم جهت انتخاب نام یک برند!
ویژگی های اصلی جهت یک نام تجاری موفق!

بر اساس این ویژگی و معیارعل نام­ یک برند موفق باید که ساده باشد، به راحتی تلفظ و نگارش شود، آشنا و با مفهوم باشد، متفاوت و منحصر­به ­فرد بوده و میزان آگاهی برند را در ذهن مصرف کننده تا حد زیادی افزایش دهد. اکنون هر یک از موارد ذکر شده را با دقت بیشتری مرور می­کنیم.

راحتی تلفظ و نگارش و سادگی نام، میزان زحمت مصرف کنندده را برای درک و ارزیابی برند در ذهن کاهش می­دهد. نام­های کوتاه اغلب به راحتی به یاد آورده می­شوند، زیرا به سادگی در ذهن فرد رمزگشایی و ذخیره می­شوند. بازاریابان می­توانند نام­های طولانی­تر را خلاصه کنند تا میزان یاد­آوری آن­ها را در ذهن مصرف­کننده افزایش دهند.

بازاریابان برای افزایش میزان تبلیغات دهان به دهان با هدف ایجاد پیوند­های قوی در حافظه ­ی مشتری باید تلاش کنند تا نام برند را به نوعی طراحی کنند که از تلفظ ساده­ای برخوردار باشد، همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که ممکن است مصرف­ کنندگان برای گریز از شرمندگی ناشی از تلفظ نادرست نام برند، به طور کلی از آن­ها بپرهیزند و این اتقاق بدی برای یک برند است.

 

نمونه یک نام گذاری اشتباه برند
برند شکلات های رژیمی AYDS که تلفظ نام آن دقیقا شبیه AIDS می باشد.

مانند برند شرکت فلاندی تولید نان Jussipussi و برند شکلات های رژیمی AYDS که به نحوی مشتریان آنها حتی از تلفظ دقیق نامشان تفره می روند. نام گذاری برند

منبع

۱۴ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تبلیغات چیست

از کجا شروع کنیم؟ (5M)

کم کم در حال نزدیک شدن به برنامه ریزی برای تبلیغات سازمان یا برندتان هستیم!
شاید نتوانید یک برنامه تبلیغاتی (هرچند ساده و کم هزینه و مختصر) را برای سازمانتان طراحی کنید؛ ولی اشکالی ندارد!
می‌توانید با استفاده از الگوی معروف 5M قدم اول و البته مهم‌ترین قدم‌تان را بردارید!
طبق الگوی 5M باید این ترتیب را دنبال کنید:

  • Mission: ابتدا هدف‌تان را از برنامه تبلیغاتی‌تان مشخص کنید.
  • Message: برای رسیدن به این هدف چه پیامی را باید اعلام کنید؟
  • Media: بهترین رسانه‌ها برای اطلاع رسانی این پیام به مخاطبان کدام است؟
  • Money: برای تحقق این اهداف چقدر بودجه لازم دارید؟
  • Measurement: بعد از اجرا نیز ارزیابی کنید که چقدر به اهداف‌تان نزدیک شدید؟

الگوی 5M در تبلیغات
الگوی 5M در تدوین کمپین تبلیغاتی

البته در بعضی منابع، بودجه (Money) را به عنوان M دوم و پیش از تعیین رسانه و پیام مدنظر قرار می‌دهند، اما به گفته دکتر بلوریان تهرانی (استاد دانشگاه و عضو انجمن علمی بازاریابی ایران):

باید توجه داشت که قطعیت بودجه در ابتدای کار و بدون توجه به مخاطب و رسانه و تولیدات لازم تبلیغاتی به هیچ وجه درست نیست!

در این زمینه بحث‌های متفاوتی انجام شده و حتی برخی از افراد، مدل 6M را پیشنهاد کرده‌اند. اما مدلی که بیشتر از همه در نزد مدیران و آژانس‌های تبلیغاتی کاربرد دارد، مدل 5M و با همان ترتیبی‌ست که برایتان ذکر کردیم.

کمپین تبلیغاتی

خب تا این جای کار فهمیدیم که تبلیغات چیست و باید در قدم اول، هدف‌ها، مخاطبان، پیام، رسانه و بودجه‌مان را تعیین کرده و در نهایت میزان اثربخشی تبلیغات‌مان را بسنجیم.
ولی برنامه‌ریزی برای تبلیغات کاش به همین سادگی بود!!

در واقع مدل‌های 5M، 6W و سایر متد‌ها فقط یک طرح کلی برای جمع آوری اطلاعات ابتدایی ضروری هستند و شما باید برای یک فعالیت تبلیغاتی (به خصوص یک فعالیت گسترده و با اهداف و بودجه های بزرگ) یک کمپین تبلیغاتی درست، اصولی و هدفمند طراحی کنید!

می پرسید چگونه؟؟
جواب: این مراحل را طی کنید:

  1. هدف های کلی بازاریابی سازمان تان کدامند؟ آن‌ها را به صورت زمان بندی شده و کمّی بنویسید.
  2. اهداف تبلیغات: حال از خودتان بپرسید که با تبلیغات می‌خواهید به کدام اهداف از مورد اول (که کلی بود) دست پیدا کنید؟
    آن‌ها را بنویسید و معیاری را برای ارزیابی ثمربخشی کمپین‌تان در نظر بگیرید.
  3. بررسی شرایط: شرایط محیطی، رقابت، بازار، عوامل فصلی، اقتصادی کشور، فنی، روان‌شناسی، قوانین محدودکننده و… را بررسی کنید.
  4. استراتژی های خلاق:
  • دست یابی به ایده‌ها
  • خلق شعار و پیام (M دوم را که فراموش نکردید؟!)
  • انتخاب جاذبه‌ها (جاذبه‌های فرهنگی، بصری، نوستالژیک و…)
  • انتخاب تکنیک‌ها (فتوشاپ؟ فیلم برداری؟ عکاسی؟ دوبله؟)
  • تعیین تعداد طرح‌ها و کپی‌ها
  • انتخاب افه‌های هنری مناسب با سلیقه مشتری، نوع محصول و پیام
  1. استراتژی‌های رسانه‌ای:
  • تعیین گروه رسانه‌ای مناسب (تلوزیون؟ رادیو؟ یک وب‌سایت پربازدید؟ و…)
  • تعیین رسانه‌های اصلی و فرعی
  • ابعاد، اندازه و زمان
  • سطح پوشش و تیراژ
  • تناوب و تکرار
  • تعداد دفعات پخش یا درج آگهی
  1. تخمین بودجه اثربخش (ببینید چقدر بودجه لازم است، اگر بودجه کم آوردید، برگردید و در فعالیت‌ها و هزینه‌ها تجدید نظر کنید!)
  2. تست برنامه
  3. اجرای استراتژی تبلیغاتی
  4. به سایر کارهای ضروری اهمیت بدهید: همزمان با اجرای استراتژی تبلیغاتی سایر کارها را انجام دهید (مثلا فروش حضوری‌تان، روابط عمومی مناسب، فرایندهای پیشبرد فروش و…)؛ دو مثال می‌زنیم:
  • یک: برای آژانس هواپیمایی‌تان در حال تبلیغ هستید، ولی هنوز افرادی را که مسئول پاسخ‌گویی به تماس‌ها هستند تقویت نکرده‌اید، دست بجنبانید و آن‌هایی را که بی‌اعصاب هستند و پشت تلفن با مشتری مثل یک دشمن حرف می‌زنند، اخراج کنید!
  • دو: یک کمپین حرفه‌ای و با بودجه زیاد برای فروشگاه اینترنتی‌تان راه می‌اندازید، ولی هنوز شرایط لازم برای رساندن کالا به مشتری را ندارید و کالاها را با یک هفته تاخیر تحویل‌شان می‌دهید!!
  1. ارزیابی: در پایان ارزیابی کنید که چقدر توانسته‌اید به اهدافی که در مرحله 2 تعیین کردید برسید؟

رسانه های ATL و BTL

معمولا رسانه‌ها را بر دو نوع Above The Line یا ATL و Below The Line یا BTL تقسیم بندی می‌کنند:

رسانه های ATL و BTL
رسانه های ATL و BTL

رسانه‌های ATL: رسانه‌هایی هستند که مخاطبان زیادی دارند (مثل روزنامه، مجله، تلوزیون و…) که بیشتر در سیاست‌های کلی بازاریابی و تبلیغات یک شرکت دخیلند و در ایران، آژانس‌های تبلیغاتی بین 13 تا 15 درصد از مبالغ دریافتی را بابت درج یا پخش آگهی به عنوان حق العمل یا Commission دریافت می‌کنند.

رسانه‌های BTL: مخاطبان کمتری دارند اما تمرکز بیشتری را برای ارتباطی نزدیک‌تر با مشتری دارند و کاربرد اصلی آن‌ها بیشتر برای وفادارسازی مشتریان و یادآوری نامتان به آن‌ها می‌باشد (مانند رویداد‌ها، جشن‌ها، سمپوزیوم‌ها، نمایشگاه‌ها و…)

مظلومیت رسانه‌های BTL!

در ایران معمولا رقم ثابت و مشخصی را به عنوان حق العمل به آژانس‌های تبلیغاتی نمی‌پردازند و شاید این اصلی‌ترین دلیل برای این است که بیشتر آژانس‌های تبلیغاتی در ایران هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی برای کارفرمای خود طراحی می‌کنند، سهم ناچیزی را از بودجه به این رسانه‌ها و فعالیت‌ها اختصاص می‌دهند! (مگر آنکه طبق توافق قبلی با کارفرما، ترتیب دیگری معمول شود).
تا به حال این موضوع برای کمپین‌های شما نیز هم پیش آمده؟!

آژانس تبلیغاتی چیست؟

کار را به کاردان آن بسپارید!
بله تبلیغات نیز مانند بسیاری از موضوعات مهم در گسترش کسب و کارها می تواند (بهتر است بگویم باید!!) برون سپاری شود.

یک آژانس تبلیغاتی بعد از آن که:

  • اطلاعات مربوط به کسب و کار، برند، بازار، رقبا، کالا، بسته بندی و… شما را شناخت؛
  • به کمک شما، اهداف تبلیغات را مشخص کرد؛
  • امکانات تولید یا ارائه خدمات شما را سنجید؛
  • و امکانات مالی‌تان را فهمید؛

شروع می‌کند تا کمپینی را برای تحقق اهداف‌تان طراحی و اجرا کند.
چگونه؟
با مدیریت و اجرای برخی اقدامات مانند:

  • پیدا کردن ایده
  • پردازش ایده
  • تهیه شعار و پیام
  • تولید تیزر و آرت ورک (Art Work)
  • مدیریت و کنترل پخش آگهی در رسانه های صوتی و تصویری یا درج آگهی در روزنامه‌ها و….
  • ارتباط دادن مشتری با رسانه
  • مدیریت تبلیغات چیست؟
  • و …

درآمد آژانس‌های تبلیغاتی از کمیسیونی‌ست که از رسانه‌ها می‌گیرند.
سازمان ناظر بر آن ها نیز “وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی” می‌باشد.

تا این جای کار چطور بود؟!
توانستید به یک جمع‌بندی کلی در مورد تبلیغات برسید؟
همان طور که گفتم در ابتدا فکر می‌کردم هر اقدامی که در راستای افزایش فروش باشد می‌شود تبلیغات!!
شما در مورد تبلیغات چگونه فکر می‌کردید؟!
نظرتان تغییر کرد؟
منتظر نظرهایتان هستیم!


منبع

۱۳ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

استراتژی کسب و کار های الکترونیکی

آیا می‌دانستید؟

استراتژی کسب و کار الکترونیکی

آیا می دانستید برای اتخاذ استراتژی کسب و کار الکترونیکی چند تصمیم متوالی و مرتبط به هم وجود دارد که شامل موارد زیر است؟



1- تحلیل فرصت های بازار: موفقیت در استراتژی کسب و کار الکترونیکی بستگی به درک عمیق از موقعیت بازار در درازمدت و کوتاه مدت دارد. منظور از بازار شامل فروشندگان و خریدارانی است که آینده مبادلات سازمان را شکل می دهند.

2- مدل های تجاری: یک مدل تجاری نشان دهنده محتوا، ساختار و مدیریت تعاملات و مبادلات بین یک شرکت و شرکت های همکار با مشتریان است.

مدل های تجاری در سازمان نقش حلقه واسط بین استراتژی ها و فرآیندهای کسب و کار در سازمان را بازی و مابین دو مقوله راهبردهای تجاری از فرآیندها و برنامه های عملیاتی، ارتباط کارا ایجاد می کنند. در واقع طراحی مدل کسب و کار الکترونیکی معادل با عملیاتی سازی و معماری یک راهبرد کلی در شرکت است تا از این طریق راهنمایی های لازم در جهت اجرای فرآیندهای کسب و کار و سیستم های اطلاعاتی ایجاد شود.


استراتژی‌ کسب‌ و کار ‌الکترونیک‌

شرکت‌های‌ کوچک‌ و متوسط‌ با استفاده‌ از اینترنت‌ به ‌راحتی‌ از مرزهای‌ جغرافیایی‌ عبور کرده‌ و در سایر کشورها به‌ بازاریابی‌ می‌پردازند. در زنجیره‌ عرضه‌ الکترونیک، واسطه‌ها تحت‌ فشار زیادی‌ قرار گرفته‌اند. قبل‌ از راه‌اندازی‌ سیستم‌های‌ کسب‌ و کار الکترونیک، فعالیت‌های‌ پشتیبانی‌ خاصی‌ برای‌ توسعه‌ این‌ کار ضروری‌ است.

آموزش بازاریابی اینستاگرام

از مکعب‌ کسب‌ و کار الکترونیک‌ برای‌ سنجش‌ اثرات‌ کاربرد آن‌ در زنجیره‌ ارزش‌ و ابعاد شبکه‌ ارزش‌ استفاده‌ می‌شود. به علت‌ افزایش‌ شفافیت‌ در بازار به دلیل‌ بهره‌برداری‌ از تکنولوژی‌های‌ ارتباطی، شرکت‌ها راحت‌تر می‌توانند جایگزین‌های‌ بیشتری‌ را برای‌ سایر بازارها و یا کالاها بیابند. تفکیک‌ محصول‌ از محصولات‌ رقبا با استفاده‌ از اینترنت‌ ساده‌تر است‌ و همین‌ امر به‌ رقابت‌ بیشتر در یک‌ بازار معین‌ منجر خواهد شد.کاهش‌ هزینه‌های‌ تغییر منبع، حذف‌ واسطه‌ها، افزایش‌ شفافیت‌ در بازار از جمله‌ مزایای‌ استفاده‌ از اینترنت‌ در کسب‌ و کار بین‌المللی‌ است. چشم‌انداز روشن، باید آینده‌ مطلوب‌ سازمان‌ را تشریح‌ کند.

دو مدل‌ زیر برای‌ تدوین‌ چشم‌انداز سازمان‌ ارائه‌ شده‌اند، این‌ مدل‌ها با بهره‌گیری‌ از اطلاعات‌ محیط‌ داخلی‌ و خارجی‌ سازمان، امکان‌ تدوین‌ چشم‌انداز کسب‌ و کار الکترونیک‌ (EB) را فراهم‌ می‌سازند:

استراتژی کسب و کار های الکترونیکی

1- تجزیه‌ و تحلیل‌ نیروهای‌ پنج‌ گانه‌ رقابتی؛

2- تجزیه‌ و تحلیل‌ نقاط‌ قوت‌ و ضعف‌ داخلی‌ و فرصت‌ها و تهدیدات‌ محیطی‌(SWOT) .

  • تجزیه‌ و تحلیل‌ نیروهای‌ پنج‌ گانه‌ رقابتی: این‌ مدل‌ به‌ بررسی‌ اثر محیط‌ خارجی‌ سازمان‌ بر اهداف، استراتژی‌ها و عملکرد سازمان‌ می‌پردازد. این‌ مدل‌ به‌ پنج‌ نیروی‌ رقابتی‌ توجه‌ دارد که‌ با تاثیرگذاری‌ بر یکدیگر وضعیت‌ یک‌ صنعت‌ را از نظر رقابت‌ مشخص‌ می‌کنند. این‌ نیروها عبارتند از:

1- ورود رقبای‌ جدید (جدید الورودها)؛

2- تهدید جایگزین‌ها؛

3- قدرت‌ چانه‌زنی‌ خریداران؛

4- قدرت‌ چانه‌زنی‌ عرضه‌کنندگان؛

5- رقابت‌ میان‌ رقبای‌ موجود.

‌با تشریح‌ اثر اینترنت‌ بر هریک‌ از این‌ نیروها، اثر محیط‌ خارجی‌ سازمان‌ بر اهداف‌ و استراتژی‌های‌ سازمان‌ روشن‌ خواهد شد:

1- ورود رقبای‌ جدید (جدید الورودها): استفاده‌ از اینترنت‌ ورود به‌ بازارهای‌ جدید را تسهیل‌ می‌کند. شرکت‌های‌ کوچک‌ و متوسط‌ با بهره‌گیری‌ از اینترنت‌ به راحتی‌ از مرزهای‌ جغرافیایی‌ عبور کرده‌ و در سایر کشورهای‌ جهان‌ به‌ بازاریابی‌ می‌پردازند (Hammer&Mangurian,1987)، با استفاده‌ از سیستم‌های‌ باز مثل‌ اینترنت، هزینه‌های‌ تغییر منبع‌ (تغییر خریدار یا فروشنده) و الزامات‌ سرمایه‌ای‌ برای‌ ورود به‌ بازارهای‌ جدید کاهش‌ می‌یابد و لذا تهدید ورود رقبای‌ جدید افزایش‌ می‌یابد.

2- تهدید جایگزین‌ها: به علت‌ افزایش‌ شفافیت‌ در بازار، شرکت‌ها راحت‌تر می‌توانند جایگزین‌های‌ بیشتری‌ را برای‌ سایر بازارها و یا کالاها/ خدمات‌ توسعه‌ دهند. کاهش‌ هزینه‌های‌ تغییر نیز موجب‌ افزایش‌ احتمال‌ ورود جایگزین‌های‌ بیشتر به‌ بازار می‌شود.

3- قدرت‌ چانه‌زنی‌ خریداران: تکنولوژی‌های‌ جدید موجب‌ تسهیل‌ و گسترش‌ ادغام‌ افقی‌ و عمودی‌ در زنجیره‌ عرضه‌ می‌شوند (Porter&Millar,1985)، با ورود تکنولوژی‌ اینترنت‌ و نرم‌افزارهای‌ جدید، روابط‌ بین‌ خریداران‌ و تولیدکنندگان‌ در حال‌ محکم‌تر شدن‌ است. در زنجیره‌ عرضه‌ الکترونیک، واسطه‌ها تحت‌ فشار زیادی‌ قرار گرفته‌اند. چون‌ از یک‌ طرف، رابطه‌ مستقیم‌ بین‌ سطوح‌ مختلف‌ زنجیره‌ عرضه‌ در حال‌ ساده‌تر شدن‌ است‌ و از طرف‌ دیگر این‌ نوع‌ ارتباطات‌ و دسترسی‌ ساده‌ به‌ اطلاعات، موجب‌ ایجاد شفافیت‌ بیشتر در سطح‌ بازار گردیده‌ است، در نتیجه‌ رابطه‌ خریداران‌ و مشتریان‌ به سرعت‌ در حال‌ تغییر است (Berryman Wurster, Et Al; 1998)

4- قدرت‌ چانه‌زنی‌ عرضه‌کنندگان: اثرات‌ توصیف شده‌ در بخش‌ «قدرت‌ چانه‌زنی‌ خریداران» را می‌توان‌ به‌ عرضه‌کنندگان‌ نیز تعمیم‌ داد. کاهش‌ هزینه‌های‌ تغییر منبع، کاهش‌ نقش‌ واسطه‌ها و افزایش‌ شفافیت‌ بازار از جمله‌ موضوع‌هایی‌ هستند که‌ باید مورد بررسی‌ قرار گیرند. البته‌ عرضه‌کنندگان‌ مجبور به‌ تلاش‌ بیشتری‌ برای‌ حفظ‌ روابط‌ خود با مشتریان‌ خواهند بود (Tiggelear,1999).

5- رقابت‌ در میان‌ رقبای‌ موجود: اینترنت‌ ورود به‌ سایر صنایع‌ و کشورها را تسهیل‌ کرده‌ است. و از جانبی‌ با استفاده‌ از تکنولوژی‌ اینترنت، محصولات‌ را راحت‌تر می‌توان‌ از محصولات‌ مشابه‌ رقبا تفکیک‌ کرد. به عنوان‌ مثال‌ با ارائه‌ اطلاعات‌ و خدمات‌ بیشتر، تفکیک‌ محصول‌ از محصولات‌ رقبا ساده‌تر است. این‌ امر به‌ رقابت‌ بیشتر در یک‌ بازار معین‌ منجر خواهد شد.

استراتژی کسب و کار

کسب و کار


۱۱ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

گرفتن بک لینک

کسب بک لینک رایگان کار سختی نیست اما همانطور که حتماً می‌دانید لینک بیلدینگ یک موضوع بسیار مهم است و اگر به صورت اشتباه آنرا به کار ببرید ممکن است به سایت خودتان صدمه بزنید.

راههای برای دریافت بک لینک رایگان وجود دارد که در این مقاله به بررسی چند مورد از آنها میپردازیم.

تا 99% تخفیف از 14 برند برای افزایش درآمد شمابه راحتی درآمد خودتان را افزایش دهید
کلیک کنیدهمین الان درآمدمو زیاد می کنم
  1. بک لینک رایگان با سوشیال مارکتینگ

امروزه خیلی از متخصصان حوزه سئو و بازاریابی ، شبکه‌های اجتماعی را جایگزینی قدرتمند برای موتورهای جستجو می‌دانند ! البته این موضوع به طور مطلق صحیح نیست اما نمی‌توان اهمیت شبکه‌های اجتماعی را نیز نادیده گرفت. شبکه‌های اجتماعی معتبر نزد موتورهای جستجو بخصوص گوگل نیز اهمیت ویژه‌ای دارند و اگر بتوانید فعالیت لینک بیلدینگ خود را بیشتر در آنها متمرکز کنید مسلماً بازدهی فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

از جمله شبکه‌های اجتماعی معتبر میتوانیم به فیس بوک ، گوگل پلاس ، لینکدین ، توییتر ، کلوب و … اشاره کرد.

شما پس از عضویت در هرکدام از این شبکه‌ها علاوه بر به اشتراک گذاری لینک مقالات خود میتوانید با ساخت صفحه اختصاصی برای سایت خود ، یک لینک مستقیم به صفحه اصلی سایت‌تان ارجاع دهید.

سوشیال مارکتینگ یکی از بهترین روشهای دریافت بک لینک رایگان است پس سعی کنید حتماً از آن استفاده کنید.

  1. دریافت بک لینک رایگان با تولید محتوا

تولید محتوای با کیفیت یکی از روش های مفید در افزایش بازدید سایت و دریافت بک لینک رایگان و طبیعیاست؛ با انتشار مقالات با کیفیت بالا احتمال اینکه مقالات شما در دیگر وبسایت ها و وبلاگ های مرتبط بازنشر شده و یا به آن اشاره شود بیشتر میشود.

اگر روند انتشار مقالات با کیفیت‌تان ادامه داشته باشد مطمئناً از طرف سایت‌های معتبر مرتبط با حوزه شما نیز به همین روش بکلینک‌های بسیار با کیفیتی دریافت خواهید کرد.

  1. فعالیت در انجمن های گفتگو و گرفتن بک لینک مجانی

انجمن‌های بزرگ زیادی هستند که برای فعالیت مثبت شما اهمیت قائلند؛ در این انجمن‌ها شما میتوانید مقالات اختصاصی خودتان را بازنشر کنید و در انتها یک لینک منبع به سایت خودتان بدهید. البته در بعضی از انجمن‌ها امکان درج لینک در متن تاپیک نیز وجود دارد اما باید دقت کنید که چگونه و به چه کلماتی لینک می‌دهید و آنقدر تاپیک را لینک گذاری نکنید که به عنوان تبلیغات تاپیک شما را حذف کنند.

یک نکته مهم: سعی کنید این فعالیت را در انجمن‌هایی انجام دهید که پربازدید و فعال باشند ؛ تاپیک شما اگر مورد بحث دیگر کاربران قرار گیرد و داغ شود تاثیر بسیار بالاتری برای شما خواهد داشت . در ضمن در صورت امکان سعی کنید عنوان تاپیک و عنوان مقاله اصلی در سایت شما یکسان نباشد.

  1. گرفتن بک لینک از طریق نظردهی در سایتهای مرتبط

معمولاً اکثر سایت‌ها، امکان درج نظر برای کاربران خود را فراهم می‌کنند و همراه با نظر کاربر ، آدرس وبسایت یا وبلاگ او را نیز لینک می‌کنند. اگر عادت به وبگردی زیاد دارید و وقت خود را صرف خواندن مقالات مختلف در سایت‌های گوناگون میکنید پس چرا از اینکار خود یک استفاده مفید نمیبرید؟ از همین امروز شروع کنید و هر مقاله‌ای را که میخوانید با یک نظر هم از نویسنده مقاله تشکر کنید(نقد ، پیشنهاد) و هم یک امتیاز مثبت برای خودتان کسب کنید !

البته سعی کنید به صورت اسپم‌وار در این روش زیاده روی نکنید!

در لینک بیلدینگ توجه به طبیعی رفتار کردن حرف اول را میزند. پس طبیعی رفتار کنید تا به مشکلی برنخوید.

نهایتاً اگر در خصوص خرید و فروش بک لینک یا روشهای لینک بیلدینگ رایگان سوالی ذهن شما را مشغول کرده بود، با سر زدن به سایت لینک گستر یا مطرح کردن آن در این صفحه میتوانید پاسخ سوال خود را دریافت کنید.



منبع

۱۱ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۰۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰