صول نور پردازی دکوراسیون داخلی کافی شاپ شما باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد زیرا موجب جذب هرچه بیشتر مشتری می‌گردد. همچنین تقسیم درست نور در محیط داخلی کافه امری ضروری است زیرا یکی از جذابیت‌های هر کافی شاپی نورپردازی به کار رفته در آن است.

 تکنیک‌های نورپردازی و تأثیر آن در کافی شاپ

مشتریان زمانی که قرار است چند ساعتی از وقت خود را در کافه شما بگذرانند علاوه بر کیفیت نوشیدنی‌ها و قهوه‌ها، نور کافه نیز تأثیر زیادی بر رضایت آن‌ها دارد. ازین جهت شرکت پوران پودر سپاهان با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین پودرهای شربت و بستنی و همچنین نوشیدنی‌های گرم با نام تجاری لترا به کافی شاپ ها، می‌تواند کیفیت نوشیدنی‌های کافه شما را تضمین کند تا هنگامی که مشتریان برای اولین بار وارد کافی شاپ شما می‌شوند طعم بیادماندنی نوشیدنی‌ها همراه با ظاهر و نورپردازی منحصر به فرد کافه شما را هرگز از خاطر نبرند.

نور پردازی بسیار سلیقه‌ای است اینکه که شما از سپری کردن زمان خود در چه فضاهایی لذت می‌برید؟ چقدر نورپردازی کافی شاپ در معیار انتخاب شما تاثیرگذار است؟

چنانچه سیستم روشنایی و نورپردازی کافی شاپ به خوبی با دکور هماهنگ باشد و محیطی جذاب ایجاد کند، تمامی مشتریان مشتاق حضور در رستوران خواهند بود و روزبروز بر تعدادشان اضافه می‌شود، اما اینکه، چه تکنیک‌هایی برای نورپردازی کافی شاپ ها وجود دارد؟ اصول صحیح نورپردازی کافی شاپ بر چه معیاری استوار است؟ چطور با نورپردازی تکنیکی در نگاه اول مشتری جذب یک کافی شاپ می‌شود؟

در این پاسخ چند ایده و تکنیک مدرن و جذاب برای نورپردازی کافی شاپ شما مطرح می‌کنیم که می‌تواند کلید موفقیت و شناخته شدن کافی شاپ شما در منطقه باشد.

 

نورپردازی طبیعی

تلفیق نور طبیعی و طراحی داخلی کافی شاپ کار سختی نیست، اما به طور قطع می‌تواند نمای کلی محیط را بهتر کند. این کار نه تنها تهویهٔ هوا وچشم انداز محیط را بهتر می‌کند، بلکه باعث می‌شود فضای داخلی، نیروبخش و وسیع به نظر برسد. همچنین انرژی مثبت مضاعفی در فضا به وجود می‌آورد که از خستگی چشم مشتریان نسبت به نورهای مصنوعی جلوگیری می‌کند. اضافه کردن متعادل نور خورشید به فضای کافی شاپ ها همیشه خوشایند بنظر می‌رسد.

 

 نورپردازی عمومی

این نوع نورپردازی زیربنای نورهای بعدی است که جهت زیبایی محیط فضای داخلی کافی شاپ استفاده می‌شود. نورپردازی عمومی باعث می‌شود تا فضای کافه شما بدون در نظر گرفتن روشنایی‌های دیگر، در تمامی فضاها نوری یک دست داشته باشد. مهم‌ترین مزیت استفاده از این نوع روشنایی عدم وجود نقاط تاریک و سایه‌های شدید در محیط کافی شاپ شما است.

 

استفاده صحیح از نورپردازی تاکیدی

 نورپردازی تاکیدی باعث می‌شود تا توجه مخاطبین و مشتریان شما به محدوده‌ای خاص جلب شود. استفاده صحیح از این نوع روشنایی در کافی شاپ می‌تواند باعث افزایش فروش و بهبود وضعیت کسب و کار شما شود.

 

استفاده از چراغ‌های رنگی برای تزیین محیط داخلی

 استفاده از ریسه‌های رنگی اگر به صورت صحیح و غیر اغراق شده باشد می‌تواند حال و هوای کافه یا کافی شاپ شما را به صورت مثبت تحت تأثیر قرار دهد. ریسه‌های رنگی با قابلیت تغییر رنگ و همچنین کنترل نوردهی جذابیت بصری فوق العاده می‌توانند داشته باشند.

 

از نورهای گرم استفاده کنید

 نورهای گرم و با دمای رنگ پایین باعث ایجاد حس آرامش و راحتی در مشتریان شما می‌شوند. استفاده از نور گرم در کافی شاپ فضا را دلپذیر می‌کند و استرس را از مشتریان شما دور می‌سازد و باعث می‌شود لحظات شیرین‌تری را سپری کنند.

 

استفاده از چراغ‌های آویز

 بسیاری از افراد برای مطالعه یا انجام کارهای روزمره‌شان به کافه‌ها سر می‌زنند. استفاده از چراغ‌های آویز می‌تواند نور مورد نیاز این امور را با هزینه و صرف انرژی کمتری تأمین کند، بدون این که فضاهای دیگر کافه شما تحت تأثیر این روشنایی قرار بگیرد.

استفاده از آینه و چراغ‌های کوچک

 استفاده از آینه‌ها و چراغ‌های کوچک می‌تواند باعث بهبود کیفیت روشنایی کافه شما شود. البته حتماً در نظر داشته باشید که آینه‌ها نباید طوری استفاده شوند که موجب ایجاد نارضایتی و احساس نامطلوب در مشتریان شوند.

 

استفاده از تکنیک نورپردازی برای کوتاه یا بلند جلوه دادن ارتفاع فضای کافی شاپ

در کافی شاپ برای بلندتر نشان دادن ارتفاع سقف می‌توان از چراغ‌های پایه دار کروی که بر روی زمین قرار می‌گیرند یا چراغ‌های دیواری که نور را به سقف می‌تابانند استفاده کنید. روشن کردن سقف آن را بلندتراز آنچه هست نشان می‌دهد.

برای کوتاه‌تر جلوه دادن ارتفاع محیط کافی شاپ و صمیمانه‌تر کردن آن، نور را از سقف دور نگاه دارید و برای روشن کردن فضا از چراغ‌های دیواری که نور رابه پایین می‌تابانند و آباژورهایی با کلاه‌های سر بسته استفاده کنید.

استفاده ازتکنیک نورپردازی برای وسیع‌تر نشان دادن فضای کافی شاپ

اگر می‌خواهید فضای کافی شاپ بزرگ‌تر به نظربرسد دو دیوار روبه رو به هم را با تاباندن نور کاملاً روشن کنید به این ترتیب فاصله آنها بیشتر به نظر می‌رسد. و باعث می‌شود فضای داخلی وسیع‌تر به چشم بیاید.

 

 تقسیم نور در نقاط مهم

نگاه مستقیم مشتریان به نقاط روشن و چشمگیر کافی شاپ است. برای تقسیم نور حتی می‌توانید از بخش‌هایی از کافی شاپ همچون بار و یا ورودی رستوران که سبب جلب توجه می‌شوند، استفاده کنید.

استفاده از نورپردازی در فضای بیرونی کافی شاپ

فضای بیرون کافی شاپ همانند ویترین می‌ماند اگر از نورپردازی جذابی برخوردار باشد می‌تواند مشتریان بسیاری را جذب کند. بیرون کافی شاپ همانند داخل آن باید از نورپردازی خوبی برخوردار باشد. می‌توانید از شمع روی میز، فانوس‌های آویزان و از تکنیک‌های روشنایی جلوی در ورودی استفاده کنید.

پودر بستنی

 

سخن پایانی

با هر قهوه‌ای که مشتری در یک کافی شاپ می‌نوشد نورپردازی چشم نواز کافه را هم به خاطر می‌سپارد، احتمالاً در آینده دوباره به آن کافی شاپ باز می‌گردد و می‌خواهد که آن حس مثبت را باری دیگر تجربه کند. یک نورپردازی خوب مرکز جاذبهٔ هر کافی شاپی است. زیرا می‌تواند حس تشویق و اظهار خشنودی  مشتری را در نخستین دیدار که وارد رستوران می‌شود، برانگیزید. همچنین ویژگی‌های کافی شاپ را با برجسته سازی و جلب توجه به موارد خاص و مثبت افزایش می‌دهد.

 نورپردازی برای کافی شاپ ها نیاز به ظرافت بیشتری دارد تا یک نورپردازی کلی جهت فضاهای داخلی تجاری و یا مسکونی. این امر بطور ناخودآگاه یک انرژی مثبت ایجاد کرده و اشتهای مشتریان را بیشتر می‌کند.

 نورپردازی داخل کافه‌ها باید روشن و ملایم باشد، تا بتواند در این فضا یک انرژی مثبت دوستانه ایجاد کند. اگرچه، لازم است یک توازن، از طریق تاکید بر نور وتجهیزات زینتی در فضا ایجاد شود.

امیدواریم با بکارگیری این تکنیک‌ها و پیشنهادات بتوانید کافی شاپی با بازدهی بالا و جذاب برای مشتریان خود به راه بیندازید و در جهت برآوردن انتظارات مشتریان موفق باشید.